fbpx

Backup

Crashplan – säker och snabb backup till molnet

Vår molntjänst till Mac som innebär backup har löst många kriser genom åren. Den handlar om att förhindra att kritisk data försvinner i händelse av stöld eller olycka.

Det får aldrig vara svårt att göra backup och därför fungerar vår molntjänst till Mac i bakgrunden utan att du behöver tänka på det. Skulle olyckan vara framme kan du komma åt dina filer från vilken annan dator som helst direkt via webbläsaren. Vi kan återställa informationen till en ny dator om det skulle behövas.

Säkerhetskopior i vår molntjänst till Mac krypteras innan de lämnar din dator. Därmed kan du känna dig trygg i förvissning att ingen obehörig kan komma åt informationen som rör dig och ditt företag, eller att den skulle försvinna om något händer i vår ände.

priser för en (1) användare: 299 kr

användare + server: 599 kr

Priser exklusive moms, avser kostnad per månad. Vill du säkerhetskopiera flera datorer till samma yta? Köp till fler licenser för 72:- per licens och månad.

Kullander ansvarar för

  • Att det finns en destination som kan ta emot informationen och därigenom göra backup
  • Att driftstopp informeras i god tid, minst två (2) veckor innan.
  • Att krypteringsnyckeln inte sprids
  • Att lättbegripliga manualer för installation finns tillgängliga på webben
  • Att data inte lämnar EU

Kund ansvarar för

  • Att programmet Crashplan är installerat och igång på enheten
  • Att enheten har tillgång till internet (port 443 måste vara öppen)
  • Att informera Kullander när utrymmet tagit slut
  • Att informera Kullander när enheten byts ut
  • Att kontakta Kullander om programmet ger felmeddelande
  • Att kontakta Kullander innan systemförändringar
  • Att backup utförs till 100%

Villkor

Persondata

För att tjänsten ska fungera behöver kund lämna följande personuppgifter till varje användare. Därigenom godkänner kunden att uppgifterna lagras och hanteras i enlighet med gällande datalagstiftning.

  • Namn
  • Epost
  • Telefonnummer

Felanmälan och support

Felanmälan samt supportfrågor ska hanteras på https://support.kullander.se.

För att Kullander ska kunna hantera ärendet måste följande information anges:

  • Kontaktperson samt dennes telefonnummer och epost-adress
  • Tydlig felbeskrivning som innehåller:
  1. Var felet uppstod
  2. När felet uppstod
  3. Vad gjordes när felet uppstod

Kullander är behjälpliga vid återskapning av data men förbehåller sig rätten att ta ut timdebitering för utfört arbete.

Denna tjänst ska ses som en ”Disaster recovery” och bör kompletteras med en lokal backup.

Ovan nämnda punkter gäller såvida inget annat avtalats.

Debitering sker per användare/utrymme/månad och regleras löpande under avtalets gång.

Eller prata med någon av våra säljare

Jens Kullander

CEO

Glenn Jönhill

Sales Manager

Victoria Blixt

Sales Executive