Infrastruktur

Cisco Meraki – cloudhanterade nätverkslösningar

100 % MOLNBASERAD HANTERING GER SNABBARE INSTALLATION, ENKLARE
ADMINISTRATION OCH BÄTTRE ÖVERBLICK.

Cisco Meraki flyttar ut nätverksadministrationen i molnet

Nätverk utgör fundamentet i en IT-infrastruktur. Administrationen kan vara en pina. Det har Cisco haft i åtanke när de utvecklat Meraki och gjort det så användarvänligt som möjligt. Genom att flytta all logik från hårdvaran till en molnbaserad lösning vinner de inte bara prestanda, det blir betydligt lättare att lägga ut administrationen till någon som kan göra jobbet ordentligt.

Väljer ni Cisco Meraki från Kullander tar vi hand om allt. Från installation av enheter till konfiguration, administration och support. En komplett IT-infrastruktur. Har ni flera lokaler på olika platser i stan, på landet, eller runt om i världen kan vi bygga ett Meraki-nätverk som enkelt styrs och övervakas från Malmö. Det innebär att de flesta önskemål ni har om förändringar kan uppfyllas utan att vi besöker er på plats, vilket sparar er både tid och pengar.

Hela nätverket på en skärm

Med Cisco Meraki kan vi lätt administrera era nätverk och erbjuda hantering av mobila enheter med oöverträffad säkerhet.

Smidig nätverksövervakning låter oss identifiera var vi behöver sätta in fler accesspunkter långt innan ert nät blir överbelastat.

Cisco Meraki innefattar även övervakningkameror som integreras i nätverket, lika lätt som en accesspunkt.

Merakinätverk

Kullander ansvarar för att

  • Nätverksinfrastruktur är korrekt installerad och konfigurerad enligt aktuell standard
  • Hålla nätverksinfrastrukturen uppdaterad med senaste mjukvaran
  • Övervaka nätverksinfrastrukturens hälsa
  • Hålla nätverket säkrat under rådande lokal förutsättning och efter senaste standard ex WPA2 för Wifi och 802.11x
  • Upprätta och underhålla överenskomna förhållanden och regler för brandvägg och nätverkstrafik inom det lokala nätverket.

Kund ansvarar för att

  • Bistå med övergripande nätverksdokumentation, antingen själv eller genom ombud.
  • Inte monterad utrustning skadas fysiskt, flyttas eller på annat sätt utsätts för yttre åverkan.
  • Följa de överenskomna policyer och regler som gäller för att ansluta och nyttja det lokala nätverket.
  • Att hålla nätverket säkrat under rådande lokal förutsättning och efter senaste standard.
  • I god tid, två (2) veckor, meddela om önskade förändringar relaterade till det lokala nätverket, ex ny skrivare, flytt av utrustning, byte av ISP-leverantör, förändring i brandväggs-/nätverksregler.
  • Att felanmäla problem med nätverket eller nätverksansluten utrustning.

Personuppgifter

För att kunna leverera ovanstående tjänst behöver Kullander ta del av följande uppgifter för de personer som täcks av tjänsten:

  • För och efternamn
  • Kontaktuppgifter, epostadress och telefonnummer
  • Position inom företaget

Kontaktvägar

Felanmälan samt supportfrågor ska anmälas via:

För att Kullander ska kunna hantera ärendet så effektivt som möjilgt behöver följande information anges:

  • Kontaktperson samt dennes telefonnummer och e-postadress
  • Tydlig felbeskrivning som innehåller:
  1. Var felet uppstod
  2. När felet uppstod
  3. Vad gjordes när felet uppstod

Ovan nämnda punkter gäller såvida inget annat avtalats.

Debitering sker per månad och regleras löpande under avtalets gång.

Eller prata med en av våra säljare

Jens Kullander

CEO

040-628 08 37

Glenn Jönhill

Sales Manager

040-628 08 34

Heiko Witte

Sales Executive

040-620 08 42

Victoria Blixt

Sales Executive

040-620 08 33