Tjänster

Vad innebär arbetsplats som tjänst? Läs mer här

Infrastruktur

Cisco Meraki – cloudhanterade nätverkslösningar

100 % MOLNBASERAD HANTERING GER SNABBARE INSTALLATION, ENKLARE ADMINISTRATION OCH BÄTTRE ÖVERBLICK.

Cisco Meraki flyttar ut nätverksadministrationen i molnet.

Nätverk och nätverksadministration kan vara en pina, vilket Cisco tagit fasta på under utvecklingen av Meraki. Genom att flytta all logik från hårdvaran till en molnbaserad lösning vinner de inte bara prestanda, det blir betydligt lättare att lägga ut administrationen till någon som kan göra jobbet ordentligt.

Väljer ni Cisco Meraki från Kullander tar vi hand om allt. Från installation av enheter till konfiguration, administration och support. Har ni flera lokaler på olika platser i stan, landet, eller runt om i världen kan vi bygga ett Meraki-nätverk som enkelt styrs och övervakas från Malmö. Det innebär att de flesta önskemål om förändringar ni har kan uppfyllas utan att vi besöker er på plats, vilket sparar er såväl tid som pengar.

Hela nätverket på en skärm

Med Cisco Meraki kan vi lätt administrera era nätverk och erbjuda hantering av mobila enheter med oöverträffad säkerhet.

Smidig nätverksövervakning låter oss identifiera var vi behöver sätta in fler accesspunkter långt innan ert nät blir överbelastat.

Cisco Meraki innefattar även övervakningkameror som integreras i nätverket, lika lätt som en accesspunkt.

Merakinätverk

Kullander ansvarar för att

  • Nätverksinfrastruktur är korrekt installerat och konfigurerat enligt aktuell standard
  • Hålla nätverksinfrastrukturen uppdaterad med senaste mjukvaran
  • Övervaka nätverksinfrastrukturens hälsa
  • Hålla nätverket säkrat under rådande lokal förutsättning och efter senaste standard ex WPA2 för Wifi och 802.11x
  • Upprätta och underhålla de överenskommet satta förhållanden och regler för brandvägg och nätverkstrafik inom det lokala nätverket.

Kund ansvarar för att

  • Bistå med en övergripande nätverksdokumentation, antingen själv eller genom ombud.
  • Inte monterad utrustning skadas fysisk, flyttas eller på annat sätt utsätts för yttre åverkan.
  • Följa de överenskomna policys och regler som gäller för att ansluta och nyttja det lokala nätverket.
  • Att hålla nätverket säkrat under rådande lokal förutsättning och efter senaste standard.
  • I god tid, två (2) veckor, meddela om önskade förändringar relaterade till det lokala nätverket, ex ny skrivare, flytt av utrustning, byte av ISP leverantör, förändring i brandväggs-/nätverks regler.
  • Att felanmäla problem med nätverket eller nätverksansluten utrustning.
i

Personuppgifter

För att kunna leverera ovanstående tjänst behöver Kullander ta del av följande uppgifter för de personer som täcks av tjänsten:

  • För och efternamn
  • Kontaktuppgifter, epostadress och telefonnummer
  • Position inom företaget

Kontaktvägar

Felanmälan samt supportfrågor ska anmälas på:

För att Kullander ska kunna hantera ärendet så effektivt som möjilgt behöver följande information anges:

  • Kontaktperson samt dennes telefonnummer och epost-adress
  • Tydlig felbeskrivning som innehåller:
  1. Var felet uppstod
  2. När felet uppstod
  3. Vad gjordes när felet uppstod

Ovan nämnda punkter gäller såvida inget annat avtalats.

Debitering sker per månad och regleras löpande under avtalets gång.

Kontakta våra säljare för mer information

Jens Kullander

VD/Key Account Manager

040-6280837
jens@kullander.se

Glenn Jönhill

Försäljningsansvarig/KAM

040-6280834
glenn.jonhill@kullander.se

Heiko Witte

Major Account Manager

040-6280842
heiko.witte@kullander.se

Kontakta oss

Vi svarar i telefon vardagar 9-17
040-10 08 30
Det går även bra att mejla till
kundtjanst

Här finns vi

Kullander
Fridhemstorget 1
217 53 Malmö
Hitta hit

Öppettider

Måndag-fredag kl 09-17
(lunchstängt kl 12-13)
Avvikande öppettider