Servicevillkor

Support

Kostnad: 1350kr/h ex.moms

Dessa villkor gäller när du skapar ett ärende hos oss.

  • Vi arbetar alltid efter “Best Effort”, vilket innebär att vi återkopplar så snart vi kan.
  • Lägsta debiteringsnivå är en (1) timme, därefter per påbörjad timme.
  • Vi startar debiteringen från att konsulten lämnar arbetsplatsen till att konsulten är tillbaka och avslutat dokumentationen.
  • Kunden ansvarar för att ge en korrekt felbeskrivning då ärende skapas.
  • Kullander kan aldrig garantera att rapporterat fel blir löst, men lämnar alltid ett lösningsförslag.
  • Kullander förbehåller sig rätt att debitera nedlagd tid även om åtgärd uteblir.
  • Avbokas inte ett besök 24h innan förbehåller Kullander sig rätten att debitera en avbokningsavgift.
  • Kullander tar inget ansvar för den data som finns på enheten/erna som felsöks
  • Arbetet anses vara utfört då kund lämnat sitt godkännande, antingen muntligt eller skriftligt. Återuppstår problemet efter godkännande förbehåller Kullander sig rätten att debitera felsökningen.
  • Kullander lämnar aldrig någon garanti på mjukvarusupport.

Service

Felsökning 760:- ink.moms

Timdebitering vid arbete 1688:-/h ink.moms

Genom att skicka in en produkt till vår verkstad godkänner du följande villkor:

  • Apples garanti gäller endast hårdvara. Vid mjukvarufel eller handhavandefel har Kullander AB rätt att ta ut gällande timdebitering (detta gäller även om produkten lämnats för garantiärende, men vid undersökning visat sig vara felfri eller att felet har uppkommit på grund av yttre åverkan).
  • Vi förutsätter att backup har utförts på all information som finns i utrustning som lämnats in, i annat fall skall kunden meddela detta vid inlämnade. Kullander AB kan inte ta något ansvar för innehållet på inlämnade lagringsmedia (hårddiskar, usb-minnen, etc).
  • Defekta hårddiskar skickas till extern partner för destruktion.
  • Om kund inte hämtar ut sin produkt från Schenkers uthämtningsställe kommer produkten att skickas tillbaka till Kullander AB. Om kund efter detta inte hör av sig eller hämtar ut produkten inom tre månader tillfaller produkten Kullander AB.
  • Garanti gäller i tre månader på utförd reparation och reservdelar från Apple.
  • För andra tillverkare än Apple gäller respektive leverantörs garantiregler.
  • Kullander AB ansvarar inte för lösa föremål som skickas in utan att stå med i produktbeskrivningen.
  • Kullander AB ansvarar inte för Simkort i inlämnade enheter.
  • Du som kund ansvarar själv för att läsa vårt mail och boka tid hos Schenker för att de ska skicka ut ett bud.

Bra att veta

Vi använder oss av Schenker Parcel för en säker leverans. Deras normala leveranstid ligger på ca tre dagar. Du kan läsa mer om deras villkor här.

Vi tar 249 kr för frakten och 760 kr för felsökning med kostnadsförslag.

Kontakta oss

Vi svarar i telefon vardagar 9-17
040-10 08 30
Det går även bra att mejla
Kullander kundtjanst

Här finns vi

Kullander
Fridhemstorget 1
217 53 Malmö
Hitta hit

Öppettider

Måndag-fredag kl 09-17
(lunchstängt kl 12-13)
Avvikande öppettider