Apple-Auktoriserad Service Provider i Malmö.

Verkstaden på Fridhem i Malmö utför felsökning, reparationer, utbyten och serviceärenden inom ramen för våra riktlinjer som Apple auktoriserad verkstad. Vi felsöker både hård- och mjukvara och har möjlighet att göra en första bedömning av din iOS-enhet redan i vårt showroom.

Vi hjälper dig när olyckan är framme.

Merparten av våra verkstadsbesök gäller skador, men önskar du en allmän översyn och genomgång av din dator
– en “5.000 mils service”, så utför vi även detta. Produkter från Apple har en lång livslängd, men när de fyller sex år finns inte längre några reservdelar kvar att beställa. De har däremot ett andrahandsvärde upp till tio år och går att byta in hos oss. Ring eller mejla för att veta mer, eller välkommen in med din enhet direkt till vår verkstad.

 Din förlängda garanti via AppleCare Protection Plan gäller hos oss. Vi hanterar även ditt ärende som täcks av försäkringen AppleCare+.

Välkommen till vårt showroom för att lämna in till verkstaden.

 

Jag behöver hjälp med min Mac

Jag behöver hjälp med min iPhone/iPad

Innan service

För att snabbast få hjälp av oss ber vi att du skickar in ett ärende via formuläret längre ned på sidan, med beskrivning av vad du önskar få hjälp med. Kontrollera serienummer för att se årsmodell av din enhet. Glöm inte säkerhetskopiera till en extern hårddisk via t ex Time Machine eller till en molntjänst som iCloud innan du gör en uppdatering eller lämnar in datorn för service.

Felsökning: 760 kr inkl moms.

Timkostnad: 1688:- inkl moms.

Kom in till oss!

Vi kan hjälpa ditt företag att boka en tid hos en konsult som är på plats på Fridhemstorget. Vi har lokaler för både enskilda möten och grupputbildningar.

Distanshjälp

Har du långt in till oss? Vi kan hjälpa dig på distans genom programmet Teamviewer. Det ger oss möjlighet att fjärrstyra din dator på ett säkert sätt, var du än befinner dig i landet.

Teamviewer

Du kan ladda ner Teamviewer genom att klicka på knappen nedan.

Priser & villkor

Vill du veta mer om våra priser och villkor, klicka på knappen nedan.

Skicka in din enhet direkt till vår verkstad!

Välkommen till Kullanders inskicksservice

Nu kan du enkelt skicka in din Mac, iPhone och iPad till oss från hela landet. Klicka på knappen till höger för att se vår FAQ och skapa ett ärende så att vi kan få en bra överblick av din enhet och är förberedda när den landar hos oss. Ju mer detaljerat du beskriver ditt problem desto snabbare kan vi hitta felen och åtgärda dessa.

Vi har en servicekö på ca 2-5 dagar från att vi tagit emot din enhet. En certifierad servicetekniker kommer sedan att göra en felsökning och ta fram ett kostnadsförslag, som du kan välja att acceptera eller neka. Tänk på att du kan kontakta ditt försäkringsbolag med ditt kostnadsförslag för finansiell hjälp.

Fraktkostnad och expeditionsavgift tillkommer i enlighet med våra priser för timdebitering (1 350 kr ex moms/h).

Efter din anmälan kommer du att erhålla ett bekräftelsemail och inom 1 arbetsdag får du ett mail som innehåller en fraktsedel. Skriv ut och sätt fast fraktsedeln på ditt paket och ring till Schenker för att beställa en upphämtning som passar dig. Du ansvarar för att paketet är rätt packat så att produkterna inte kan ta skada under leverans. Vid garantifall sjunker den fasta kostnaden och hamnar på 249 kr, dvs kostnaden för en säker frakt tur och retur. Du kommer att få mer information i det andra mailet.

Vid alla leveranser av Mac, iPhone och iPad måste Hitta min enhet vara avstängt för att vi ska kunna gå vidare med din service. Är detta inte fallet kommer vi att ta ut en extraavgift på 340 kr. Kullander tar inte ansvar för ditt simkort. Ta ut detta innan du skickar in din telefon.

Behöver du hjälp med formuläret är du välkommen att ringa oss på 040-100830 eller maila din fråga till vår support så kommer vi att göra allt för att hjälpa dig.

Ingår min enhet i ett serviceprogram?

Apple ställer höga krav på sig själva och underleverantörer för att säkerställa kvalitet och användarupplevelse.

Ett begränsat antal i ett fåtal serier inom olika produktkategorier, som sålts mellan vissa datum, har haft komponenter som inte levt upp till förväntningarna.

Serviceprogram finns för att åtgärda dessa, med förlängd fabriksgaranti för ändamålet. Du kan få hjälp i vår auktoriserade verkstad. Kontrollera om din produkt ingår i ett serviceprogram.

 

Kontakta oss

Vi svarar i telefon vardagar 9-17
040-10 08 30
Det går även bra att mejla till
kundtjanst

Här finns vi

Kullander
Fridhemstorget 1
217 53 Malmö
Hitta hit

Öppettider

Måndag-fredag kl 09-17
(lunchstängt kl 12-13)
Avvikande öppettider